Ahad, 14 Ogos 2011

HiDaYah MiLiK TuHan

Kdgkala hati kte berbisik sndri, nape ek x smua org baek n npe plok org baek slalu pergi dlu?ermmm...mari kte berfikir...

Setiap apa yg Allah jdkn psti ada hikmahnya....manusia diciptakan sbgi fitrah...setiap manusia gak de nafsu...citer bab nafsu nie rse nk selit ckt asal kejadian nafsu...ketika nafsu diciptakan Allah S.W.T, Allah bertnyer pd nafsu "Wahai nafsu siapakah Aku?" jwb nafsu dgn bongkak "Engkau adalah engkau dan aku adalah aku!". Lalu Allah celupkan nafsu ke dlm neraka selama 100 tahun kemudian, dikeluarkan dan ditanya kembali ""Wahai nafsu siapakah Aku?" jwb nafsu dgn bongkak "Engkau adalah engkau dan aku adalah aku!". Lalu Allah celupkan nafsu kembali ke dlm neraka selama 100 tahun kemudian, dikeluarkan dan ditanya kembali ""Wahai nafsu siapakah Aku?" jwb nafsu dgn bongkak "Engkau adalah engkau dan aku adalah aku!". Lalu Allah celupkan kembali nafsu ke dlm neraka selama 100 tahun kemudian, dikeluarkan dan barulah nafsu mengaku "Engkau adalah Tuhan aku dan aku adalah hambaMU.." setelah 300 tahun dicelup dlm neraka brulah nafsu mengaku Allah adalah Tuhannya...sggh degil nafsu nie upenyer...urmmmm

Berbalik pd topik asal...hidayah mmg milik Allah tp hidayah itu perlu dicari bkn hnya dgn berdiam diri...jika kte lihat dunia hari nie ramai org hanyut entah ke mana...ada yg tersesat sempat kembali dan ada plok yg terus hanyut...ada plok yg kte tgk solat lengkap tp masih bermaksiat semakin hari semakin dahsyat...ermmm...terigt sy akn satu hadis Nabi yg diriwayatkan Imam Baihaqi :

"Solat dpt mencegah seseorg drpd perbuatan keji dan mungkar. Tetapi jika solatnya tidak dpt menjauhkannya drpd perbuatan keji dan mungkar ketahuilah solatnya menjauhkan dia dr Allah"

Sukar ditafsir dunia ini...kdgkala letih berhadapan dgn pelbagai kerenah manusia tp kdgkala plok best cz bru de cabaran dlm hdp nie...tp kn pernah jgk saya terfikir npe ek de sesetgh org yg diberi amanah utk melaksanakan kerja2 Islam tp kehidupannya x seperti apa yg dy bawa?ermmm..kne fikir lagi nie....tp sikap org melayu malas pikir...melayu ker aku??

"DENGAN INI SAYA ISYTIHARKAN BAHAWA SAYA BKN MELAYU TP SAYA ORG ISLAM"

Jd org Islam kne MINDA SUPER bru bleh jd SUPER MUSLIM...h0hO...ermmm...tp kn kte tgk skg nie jalan dakwah nie dah ramai yg sedar...jln nie bkn tergalas kat golongan ustaz n ustazah jer tp utk smua umat...nie satu perkembangan yg positif...kte jlnkn dakwah bru nmpk usaha kte yg nk kan Islam nie, kerja bg HIDAYAH kerja Allah tp kte usaha jer jgn putus...InsyaAllah Allah akn bg HIDAYAH nie wat smua....

cmne nk bentuk MINDA MUSLIM SUPER? haaaaaa....jom fikir2kn...tulisan ini akn bersambung...InsyaAllah.....jumpe lg.......daaaaaaaaaaaaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan