Rabu, 7 September 2011

CoReTaN PeTaNg

Ermmm...tgn gatai nk menulis tp hati malas nk bukak blog nie...hari nie aku catat sejarah balik Kuantan tanpa perancangan teliti tp Alhamdulillah selesai urusan ak kat cnie...nk tau npe ak blik smle ke kuantan??sbbnyer nk ambk transkrip dip aku...aku rse cm xnk g konvo...de ramai org tnyer npe x nk g konvo?ak xde alasan yg kukuh sbnrnyer nk jwb soklan korg sbbnyer alsan ak cume aku sje jer xnk g (aku mcm tawar hati nk g)...aku mmg rindu gler kat member2 n lecturers kat IKIP nie tp nk wat cmne hati dah tawar sbb pe?ak pon x psti...

Oppsss...terlbih ckp plok smpi lpe ak nk ucapkan selamat menyambut aidilfitri maaf zahir dan batin wat smua umat Islam (walaupun dah terlps lbh smggu..)taqabballahu minna wa minkum...smbg blik...h0ho...tp yg best td wk2 ambk transkrip puan azma (staff yg uruskan pinjaman ptptpn) tnyer npe xnk g konvo ak dgn selambe jwb nk tunang...hua3x...selamatlah ko labu...

ermmm...sedar x sedar ak dah hmpr 2 bulan kat HAMRA (Halal Management And Research Academy)...bnyk gak la ak dah blaja...komputer, fiqh, isu2 semasa, kimia n mcm2 lg la..tp klu org tnyer bab kimia hancus beb cz ak x fhm pe yg ak blaja...hoho...(AFIQ! WAKE UP! U CAN'T BE LIKE THIS!)...h0h0...ermmm...tp ak rse cm nk smbg degree jer beb...bknla ak xnk kat kursus nie tp ak lbh nk smbg degree...ak nk kejar my own ambhition...i don't want 2 follow what people want but i have my own dream...so, whatever barriers will come i must to face it...people can judge me but people can't change my stands....

aku sbnrnyer cm berbelah bagi pon de...mcm2 dah ak rse dlm kehidupan nie...susah, senang, gembira, sedih, pahit, manis n mcm2 lg la...ermmm...kdg2 rse cm x sanggup nk menghadapinyer...tp ak msh lg bleh gagahkan diri sbb ak tau Allah cume nk ujian ak mengikut kemampuan ak...klu nk dibandingkan dgn cubaan umat2 terdahulu ak nie apa la sgt...

de sesetgh org ble bru2 knal ak mesti tgk ak nie kerek, bajet bagus n anything la...tp de ak kesah sbb bkn korg bg ak mkn...ak de Allah, Allah yg bg ak mkn...ak akn wat pe yg ak rse btol n x bertentangan dgn syariat...manusia bleh wat pe kat aku...ko nk maki ak ke nk ngumpat ak ke ske korg..dosa korg tanggung sndri..

aku nk cri lg ilmu...ak nie jahil smakin bnyk ak blaja bkn menjadikan ak smakin pndi tp mnunjukkan betapa jahilnyer ak dlu...ermmm...moga Allah permudahkan urusan dunia dan akhirat aku n kalian2 smua yee...mmg klu bleh bnyk ak nk menulis lg...ak nk luahkan pe yg ak rse...wlaupn korg nmpk ak bnyk ckp kat dunia realiti tp ketahuilah ak nk cbe tutup kelemahan ak...ermmm...ok la ak rse ckup stakat nie hari nie..jmpe lg insyaAllah pd tulisan yg akan dtg...may Allah bless u all always..Wallahu'alam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan