Ahad, 27 Jun 2010

Seusai Lembaran Syahdu

Ku ungkapkan tabir cinta
Agr kau mengerti segalanya,
mencoret kata-kata
Hanya bertemankan kesunyian dan kepekatan malam,
syahdu nian malam ini
Aku tercarik hati melihat manusia semakin lena
Lena dibuai mimpi dunia,
Aku krg mngerti mengapa bisa aku smpi ketahap ini..?
Mengorak langkah dlm kepayahan
Helaan nafas yg menyeksakan seluruh tubuhku
Hancur dan luluh hati ini tatkala melihat layunya bunga
yg bertebangan kerana dipetik
Tangan-tangan yg ganas lg bernafsu serakah.

Sampai bila harus aku begini?
Adakah pnya kesempatan bagiku..?
Kekuranganku sering dipandang serong,
Manusia durjana melihat kesempatan ini menjatuhkan antara satu sama lain
Bilakah bangsaku akn maju..?
Bilakah negaraku akan bebas daripada pemikiran sekular...?
Bilakah Islam akn berdaulat semula..?
Sggh sukar persoalan yg betandang
Memecah benak fikiranku
agr langkah yg diorak menjadi semakin laju
Namun,aku tdk berdaya menghadapinya sendirian

Teringat aku pada firmanNya
dalam surah As-Saff,ayat ke 4
Sesungguhnya Dia menyukai hamba2Nya hidup
dalam bejemaah seperti bangunan yg kukuh
Tapi bagaimana bisa aku mencari kekuatan jemaah ..?
sdgkan msg2 membuat halnya sendiri
Tdk menghiraukan dunia yg kacau,menyerabutkan
Ah! bisa saja aku meninggalkan jln ini
Tp siapa yg akn menggerakkan jika tdk aku yg memulakan langkah..?
Ah!!!!!! sakit jiwaku!!!!
Seperti tdk tercapai akalku memikirnya
Aku harus kuat agar bisa jalan ini aku perluaskan
Perluaskan bersama sang pencinta Agama

Lembaran ini aku coretkan
buat tatapan tamu yg bertandang diruanganku
bknlh aku yg terbaik
namun ingin aku mengajak kalian bersama
Mengorak langkah
Menghayun senjata ilmu
agr bisa kita kembali gemilang
membentuk sahsiah agr terbilang
Gemilang bersama Islam
Gemilanglah Islam...!!!!!!!
~ibnurahmah_2010~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan